Pembuka Selera

Gua sengaja nak letak tajuk mcm ni. Gua rase la kan, lama da team OPK tak post dlm blog ni... Kitorg bkn kering idea... Tapi kitorg kt cni nak bg laluan kt lu org smue tuk study... Pastu kitorg pn nk stdy gak...


Sekarang ni rasanye lu org da abis exam kn? So kta bka bku OPK ni blik... Gua n mmber2 gua ade byk isu nk ckp... sebagai 'pemanasan badan', gua nak lu org tgk2 dkt area HEP, lu org tgk area2 tepi DKP3, atau area2 yg jrg org lalu... Gua bkn apa. UMS ni kwsn larangan mrokok kononnya... tp gua tgk kdg2 slumber badak je HEP mrokok...pstu gua tgk aritu dkt area DKP 3 pon ade gak... bsepah puntung... Gua bkn musuh kpd prokok2 ni... tp gua bengang bila mrokok men slumber badak je... siap kalau kt HEP tu gua tgk kt atas dkt stor alat tulis tu slumber je staff mrokok ek...plik jgk gua...smbnyi2 gua xkesa la...tnjuk la teladan ckit dkt student...

MPP gua harap tgk2 kn la ye...bkn ape, gua xkesah sbnrny klu nk mrokok...kita bukan ble larang...pe kata buat mcm sesetengah tmpt...ade pondok khas tuk prokok...

7 Response to "Pembuka Selera"

Anonymous said...

btol2...gua pon stuju gak.. aritu gua nmpak staff library merokok..merokok tu xkisah la kan, tu hal diaorg..tp yg jd mslhnya, merokok btol2 kt sebelah tanda amaran 'Kawasan Larangan Merokok'..ape kes tu...hish...xpaham btol aku....

Anonymous said...

Aku pun nk jgk ckp..
Ada masa2nya klu lalu dkt HEP 2, selalu terhidu bau asap rokok..
Plus, aku pun pernah tgk staf2 ni merkok..
Yelah, aku ni kan pelajar jak, mcm xda kuasa nk tegur.. kena ada rasa hormat sikit kepada pihak atasan..
Aku harap kempimpinan MPP yg terbaru dapat ambl tindakan..
Then, x payah nk letak pondok utk merokok, sudah sah2 UMS kawasan merokok..

Hilal Azmi said...

Pada pendapat aku, nie merupakan petunjuk bahawa undang-undang yang diwujudkan dalam UMS nie untuk mencari kesalahan pelajar saja... Padahal, undang-undang dalam Akta Tembakau nie xdak pengecualian pada sapa2 pon.

Mana MPP baru kita???Harap dapat take note psal hal nie. Sampai bila pelajar kita nak kena tindas ja? Kan?

Anonymous said...

aku nak pun nak nyampok gak..
ada sorang abg lib ni, bab nak halau orang tak pakai tie dan tak pakai kad matr3 pandai pulak...
tp sedap2 je dia isap rokok blkang lib..sakit ati je...

Anonymous said...

susah sangatkah pakai tie and kad matrik tu?tak mat pun

Anonymous said...

KORANG NI MCM ORG JAHILLIYAH ASIK CARI SALAH ORG DAN MEMFITNAH JER..... TUJUAN KORG DATANG BELAJAR...JGN LUPA TU... ISLAM TU INDAH JGN CEMARKAN DENGAN PERANGAI KORANG

Anonymous said...

minah setuju ngan papabosan. minah pun student gak...yg minah tak faham, dorang nie bab mencri kesalahan org memang pandai..sendiri langgar peratuan tutup mata jer..

powered by Blogger | WordPress by Newwpthemes
This template is brought to you by : allblogtools.com | Blogger Templates