Pemimpin dijulang?

Gua memang pemberontak. Gua bukan aspirasi. Gua bkn pro-mahasiswa. Gua terbaca dalam blog pres(jangan igt gua xbaca) yg ckp ada MPP sndri yg xsokong Pres. Gua peduli hapa. Sedangkan lam pemerintahan sebenar de gak yg membantah dlm parti yg sama. Ni kan pulak dlm kampus. Gua rasa normal la tu....


Tapi gua duk sibuk nk korek kekuasaan pres kita. Bukan nak mempersoal... Tapi gua sesaja... Lu org cba fkir bila ada org ckp pres ni gila kuasa. Betul ke? Bg gua betol... Tu pandangan gua la... Jangan duk sebok nk ckp pndgn gua slh... Tapi kalau lu ckp gua slh, ada gua kesah?

Antara sebab gua label pres gila kuasa:
1. Bertanding sekali lagi dalam MPP.
2. Statement "membelakangkan pres".
3. Hanya pres sahaja yg bersuara ketika Perhimpunan.(pastu 'gaduh' ngan MPP lain pas perhimpunan)
4. Ada sejarah dengan gua.(penipuan lu buat kt gua, gua igt smpi gua abis stdy.....tu pn kalau ader la)
5. Gua xska gaya lu...
6. Lu kerek nk mampos...
7. Gua jrg jmpa lu....

Pres, gua nk lu list down balik manifesto MPP semua... Gua nk tau...

15 Response to "Pemimpin dijulang?"

Anonymous said...

Salam. Hmm..lama tak post benda ek? Lucu pla baca post tbaru ne. Suka sgt2!! Org bkenaan patut baca post ne tau.. Ahakz!! Gurau??!

Anonymous said...

apa "GUA" ingat ni gua gomantong,gua madai...perosak bahasa..sekolah punyalah tinggi2 sampai bahasa melayu pun tak reti..balik darjah la..apakah benda lagi mengarut ni..yang ko sibuk kutuk orang tu apa hal ..ko ada fikir perangai sendiri? yang ko tidak jadi pres hari tu apasal?kan baik kalau kau yang jadi pres...

Anonymous said...

kalau bolah cubalah jangan fikir tentang gila kuasa ka tak...yang penting peranan dia terhadap mahasiswa,,,kepimpinan dia,niat dia...yang si "GUA tu asyik mengutuk apa sebenarnya sumbangan si GUA terhadap universiti????????????heran

Zinnirah said...

wah, ramai penyokong azrul rupanya. hehe. abis RTJ kene kutuk.

Anonymous said...

pada pandangan saya tdk menyokong mana mana pihak cuma betullah tak baik cakap cam tu..kira mengutuklah tu...hu mmg pemikiran masih kebudak-budakkan...

RUMPUT TEPIAN JALAN said...

perikatan:lu bengang ngan gua?gua xreti bahasa melayu?ikt ske gua la.bm ni pn bkn lu yg buat kn?lu nk stick ngan lu pnya cara gua xkesa la.bm tu bahasa yg hidup.boleh terima pembaharuan.lu je yg xfhm pgunaannya...

GUA BATU KAPUR:ada betul gak apa lu ckp.lu tnya apa sumbangan gua?gua jd pemantau apa yg dorg buat.gua xble nk jd mcm pres.sbb dia kerek n pura2 peramah. tp ikt ska label org bdasarkn luaran.x gitu pres?

cehnang: gua ingt ceknang td.tu hak gua 'cehnang'...tu risk nk jd pemimpin. terpaksa la terima dikutuk.tapi gua xkutuk...gua kenal la mamat pres ni...

Anonymous said...

Salam opk..amboi sdapnya ayat duk mgutuk org.Bwk2 la besabar.buat tmbah dosa jak.Saudara ad bukti ke dgn kritikan2 yg dibuat tu??jgn pndai ckp je (xvalid)..huhu.ini mklum blas trhadap ap yg saudara list psal pres 'gila kuasa' tu;
1. ap slahnya pres brtnding skali lg? bgusla tu. dlu cari penglaman ngn duk dlm MPP. so, skrg blehla dia atur strateg yg mbina..lgpun rmai sgt ke yg nk brtnding ari tu?kritik pndaila.
2. what do u mean by statement 'memblkangkn pres'?xbpe phmla..
3. tuan pres shj yg bersuara masa perhimpunn ari tu, sbbnya smua mpp lain mmbatukan diri.ad yg mnjwab pun, xtrcapai objektif soalan tu.so bgusla pres sdar tgungjwab dia tuk jwb soalan yg brmcm2 tu.
4. apla sejarah saudara ngn pres tu? btul ke ad??
5. apla gaya terlbih yg pres buat yg you xska tu?ok jak nmpak. gaya saudra tu org suka ke??
6. Kerek?pda pndangn sya, tuan pres xkerek.mesra alam lagi dia tu. besela pmimpin, slalu kna mcm tu..
7. Saudara yg jrg jumpa dia.kami ni slalu jak nmpak dia.kt mna2 pun ada.ntah2 saudara yg xkuar mna2,huhu. drpd pres2 yg lpas, btng hidung pn xnmpak.ad kt mjlis2 jak..
Kepda saudra opk, jgn marah ye. sya hnya berkta yg bnar. bknnya saja nk backup dia.Klaupun dia ad buat slh,bgla kritikan mmbina..time kasih
2.

Anonymous said...

em..yang si "Gua" ni melalut apa pula..ntah guna bahasa apa..main hentam saja bercakap..langsung tidak mengambarkan ciri-ciri seorang mahasiswa..ntah macam manalah rupa orang ni erk..nak juga tengok..

Anonymous said...

memang sesuai la nama tu "rumput Di Tepian Jalan"tapi ok lagi rumput tu tidak tahu mengkritik...

RUMPUT TEPIAN JALAN said...

anonymous:gua pnye ske la...gua nk ckp ape...klu gua nk sebar bukti, gua cnfirm pres n da geng deny gua pnya bukti...
1. Gua xkesah klu pres btanding lg skali. tapi gua rs ms jd EXCO dlu pn, mamat tu buat hal. Then dia prnh buat statement xakan btanding. Perrrggghhh... Muda2 lg da pndi men spekulasi...
2. Mbelakangkn pres. pres ckp ni ms ada demonstrasi anti kganasan. Gua rs gua xyah terang la...klu lu tau, lu ikot pkmbgn, lu boleh fkir...
3. Sumber dari pihak EXCO MPP sendiri. pres tak benarkan EXCO menjawap. mamat ni ckp, mamat ni nk jwp smua sbb mamat ni ketua. klu ada pn EXCO yg mjawap, mkna ny pres xtau apa2 la bkenaan isu tu...
4. Sej tu bia la gua ngan mamat tu je tau.kalau dia sdar dia ada buat silap ngan org.dia minta maaf...
5. gaya gua?wahaha...gua mmg org mnt tgk... xmnt pn ade jgk...common la...
6. peerrrggghhhh... ni a pnyokong pres...dgn korg xla.dgn org laen cmne?mesra dan pura2 mesra?ada beza x?
7. lu nk ckp psl pres2 lpas ye?da bape byk pres lu jmpa?n lu ble beza ke?ke lu ni pres tp malu nk sbut?

RUMPUT TEPIAN JALAN said...

rumput tepi longkang...
mase pbukaan blog ni dlu, gua rasa gua xplain sbb apa gua jd rumput...
tu hak lu nk ckp psl gua...
gua xkesah.

Anonymous said...

dh jadi tmpt b'gdh lak kt sni...
nk tegur, tegur la elok2..

i know have democracy system...
everyone have the right to speak..
but b matured...
speak like u're a student...
b professional..

klu en. pres tu ada wat slh kt ko pun, then that's ur prob. dude...
xpyh la bwk msk kt sni as an item utk hentam lg en. pres tu...

blog ni pun public kn...
jge la air muka org lain skit...
xkn la ko nk revenge bnde yg en. pres tu wat dgn cre yg sme kot..
nnt, lps2 ni tkut org lak wat ko cmtu o might be org kte ko pun dh sme cm en. pres...

ko nk ke?

=]

RUMPUT TEPIAN JALAN said...

ni yg gua ska...
gua rs betol apa yg lu ckp anonymous...
ok gua minta maaf kpd smua...
mngkin gua tlampau emosi...
tp apa2 pn...
gua ttp akan igt...

Ana Muslim said...

Senang je cerita..

Kamu (penulis) tu DENGKI..
Mcam la perfect sangat..
Bila seseorang dpt nikamat lebih sikit dri dia.
mula la tidak puas hati. yet, iri hati..

RUMPUT TEPIAN JALAN said...

gua dengki?ana muslim.gua dengki ke ngan die?gua xdengki kt dia...lu ekor die msti a support die...hotak lu a...

powered by Blogger | WordPress by Newwpthemes
This template is brought to you by : allblogtools.com | Blogger Templates