KOKUM oh KOKUM...

Di awal sem, kita akan terpangil dengan ceramah berkaitan KOKUM atau Ko Kurikulim yang dikendalikan oleh Pusat KoKurikulum & Pemajuan Pelajar. Tujuan utama diwujudkan KOKUM alah untuk menjadikan mahasiswa UMS lebih prihatin dan lebih hidup bermasyarakat.



Lain pula keadan sekarang ni, bila KOKUM dah dijadikan sebagai satu elemen dalam transkrip akademik. Lebih menyusahkan pelajar langsung xdibenarkan untuk tidak hadir kuliah walaupun untuk tujuan kerja lapangan & juga aktiviti kemahasiswaan yang lain. Statement ni saya keluarkan berdasarkan petikan kata-kata Prof Madya Abdul Jamal, Dekan PKPP.



Jadi, hingga setakat ini, dah ramai pelajar yang berasa amat susah untuk mengikuti program anjuran sekolah masing-masing samada hari keluarga mahupun lawatan yang bersifat akademik sendiri. Jadi, adakah KOKUM ini masih lagi relevan sebagai elemen untuk mewujudkan pelajar yang pandai bermasyarakat??????fikri dan lihat? adakah perlu untuk kita tukar dekan yang "keras kepala" ni??

Kenapa saya katakan dekan PKPP ni "keras kepala"??? Ini kerana permohonan dari timbalan dekan sekolah untuk memberikan pengecualian kepada pelajar yang mengambil KOKUM untuk menghadiri hari keluarga sekolah tidak dilayan dengan baik. Jadi, perlukah MPP ambil perhatian akan hal ini????Kita tunggu dan lihat..

No Response to "KOKUM oh KOKUM..."

powered by Blogger | WordPress by Newwpthemes
This template is brought to you by : allblogtools.com | Blogger Templates